Izveidots 15.08.2007. Pirmā bibliotēka Latvijā, kas izveidojusi savu blogu. Bibliotekāru un lasītāju viedokļi par bibliotēku, grāmatām, e-resursiem u.c. Esam Jelgavā, Loka maģistrālē 17, LV -3004 (http://www.jelgavasbiblioteka.lv/ filiāle), darba laiks: darbdienās (10.00-18.00) un sestdienās (10.00-17.00), katra mēneša pēdējā piektdienā slēgta (Spodrības diena), katra mēneša pēdējā sestdienā grāmatu kavējumus pieņem bez maksas; tālrunis: 63011829, e-pasts: parlielupe@biblioteka.jelgava.lv
This is a blog of a small public library in Jelgava town, Latvia. About our library, books and free internet resources.
Seko līdzi jaunumiem http://twitter.com/Parlielupe
un http://www.draugiem.lv/parlielupe/

2007. gada 31. oktobris

Kā es cēlu Gaismas pili

Skatos, ka pēdējā laikā Latvijas blogos un portālos visai lielu popularitāti iekarojusi kāda maza, jautra datorspēlīte, saukta par Uzcel Gaismas pili. Saintriģēta ar jestrajām recenzijām, ķēros vērsim pie ragiem – ielādēju to savā datorā un uzsāku eksperimentu, kas izvērtās ne mazāk jautrs par pašu spēli.
Datorspēle bez maksas pieejama portāla Apollo spēļu sadaļā.

Iesākumā īss aprakstiņš par spēli tiem, kam tā ir pirmā dzirdēšana. Spēles galvenie varoņi ir modernizēti latviešu literatūras tēli un autori – Lāčplēsis, Princese, Rainis, Čaks un citi. Darbība notiek virtuālā Gaismas pilī – iecerētajā Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēkā. Spēles prologs vēsta, ka Baltā Māte ir norūpējusies par Latviju un tāpēc nolemj uzcelt Gaismas pili. Uzbūvējot Gaismas pili varēs palaist Gaismas ģeneratoru, kas radītu Gaismas tīklu pāri visai Latvijai, tad latviešu tautas pašapziņa iegūtu jaunu spēku un kļūtu neiznīcināma. Māras uzdevumā galvenais arhimags un arhitekts Birkerts izstrādā bibliotēkas rasējumus un uztic galvenajam celtniekam Vilkam to uzcelt. Vilks kopā ar Astoņiem kustoņiem ķeras pie darba un trejdeviņos mēnešos un deviņās dienās uzceļ Gaismas pili. Taču tur izceļas kaut kāds ļembasts un spēles galvenajam varonim – skolniekam, kas atnācis pēc obligātās literatūras, ir jāglābj situācija. Tādā pekstiņu stilā, pus-pa jokam, pus-pa nopietnam ieturēta visa spēle – sākot ar dialogiem un visbeidzot ar grafiskajiem attēliem.

Pēc vakarnakts eksperimentiem uzreiz saku – ar švakiem nerviem un bez alfabēta pārzināšanas nemaz nesāciet :) Bet tā vispār ideja ir svaiga un interesanta. Tomēr, kaut kas īsti tur nav kārtībā ar tehnisko pusi. Varbūt gļukoja mans dators, nezinu. Pirmkārt jau es brīnos, kāpēc tik relatīvi neliela programmiņa lādējas tik ilgi. Nākamais - ja esi uzlicis prologu vai titrus, nevari tos apstādināt, kā rezultātā mēģināju uzreiz pārlēkt uz jaunas spēles sākšanu un viss pasākums man uzkārās. Nākamā problēma bija ar pirmo uzdevumu - grāmatu pārcilāšanu plauktos alfabētiskā secībā. Iesākumā viņas vispār nekustējās, taču novēroju, ka skrienot pa lasītavas durvīm iekšā/ārā tās ikreiz pašas pārvietojas citādā secībā. Voilà! Nolēmu riskēt, bet ātri sapratu, ka tā uz priekšu netikšu un sadusmojos, un tad kā par brīnumu grāmatas kļuva bīdāmas. Nopūlējos krietnu sprīdi, beigās jau izslēdzot skaņu, lai vairs nav jāklausās bibliotekāres nebeidzamajā klepošanā fonā :) Kad lieta darīta un no grāmatām izbira kukaiņi, kurus man bibliotekāre lika samīdīt, nosecināju, ka visus nemaz nevar nospiest - mans skolnieks tik mīdās uz vietas, bet kukainis kā dzīvs tā dzīvs! Varen izturīgi tie sprukstiņi :) Domāju, varbūt atkal gļuks, iešu pie bibliotekāres, lai ieskaita darbu par paveiktu, bet nekā - no viņas saprotu, ka uzdevums nav izpildīts. Nu ko, mīdīju atkal tos zirnekļus, bet bez panākumiem. Te es atcerējos savu triku ar lasītavas durvīm. Okej, izskrēju laukā un ieskrēju atpakaļ - paldies dievam, zirnekļu vairs nav! Uzvara! Bet nekā nebija - bibliotekāre joprojām pieprasa, lai visi tiktu nospiesti. Mazie rupuči tādi, laikam, kamēr izskrēju laukā, tie būs aizbēguši... :) Ķer nu vēju laukā! Piebildīšu, ka spēles saglabāšana un pārlādēšana rezultātus nedeva. Bargā kundze palika pie sava.

Un tā es tālāk netiku. Varbūt rīts tiešām gudrāks par vakaru? :)


11 comments:

Anonīms teica...

Ja tā ir spēle bērniem, tad es gribētu redzēt tos bērnus,kas šo spēli ir testējuši!:)) Nu man galīgi neveicās, dators tik zin kā uzkārties. Nu jā, es jau arī neesmu bērns, un tā spēle arī nav man domāta. Taču,kā lai es pamācu bērnus, ja pati nemāku? Dodu priekšroku ārzemju spožajām spēlēm, kur jebkura spēle rit uz priekšu un atpakaļ un ātri darbojas. Arī te aprakstītie tēli man nemaz nepatīk- tādi veci. Man un arī jaunatnei patiktu jauni,smuki un seksīgi, vai tad bibliotekāru jaunā paaudze tāda nav? Jau tā par bibliotekāriem neko labu nedomā,nu pēc tik arhaiskiem tēliem nez vai domās labāk:)))
Ceru,ka citiem gāja labāk. Lai jums veicas, bet es vairs negribu nervus traumēt.

Anonīms teica...

man jau atkal liekas, ka Lāčplēsis uzzīmēts baigi forši - tāds kruts ārāmetējs :) Bet 6 gadus veciem bērniem šī spēle tiešām nav domāta, jo tie jau vēl nepazīst burtus un alfabētu - pāri pirmajam uzdevumam netiks. Neredzēju arī nekādas pamācības. Es gan laikam vēl mēģināšu, kad jutīšos gana drosmīga dublam Nr.2 :)

Unknown teica...

mja... tagad spēlēju to spēli, kukaiņus vnk nospiest nevar...

varbūt uz Vistas neiet... būs jāmēģina rīt ar XP...

Anonīms teica...

XP arī nelīdzēs, jo tieši ar to es mocījos :) Varbūt kāds zin, kur tas suns aprakts? Man jau gribētos to spēli līdz galam izspēlēt...

Jānis Ziediņš teica...

Nu ar tiem kukaiņiem ir ir tiešām bugs spēlē. Man viņus nesanāk nospiest, lai arī apollo komentāru lapā izlasīju, kā to darīt.

Un vēl citā vietā sanāca izlasīt, ka šī spēles versija ir vairāk beta nekā fināla versija...

bet man atkal šie zīmētie varoņi liekas smieklīgi :)

Anonīms teica...

Ar kukaiņiem izdevās tikt galā, bet tālāk ar nekur netieku strupceļš :(

Anonīms teica...

Bet es kautkādīgi tiku līdz Līdz Sīkstulim un Velēnu Vecītim, bet netiku līdz velēnu vecīša nomazgāšanai:) tikai laikam to iestādi nopludināju jau....

Tie zirnekļi man tīri labi nominās:)

Anonīms teica...

kā tad jums tas izdevās?

Anonīms teica...

kaa var salikt to karti, kas bija pie kakjiisha???tas aaksts sapleesa bet tagad domaa ka es esmu baigi gudra un vareesu salikt!!! :@

Anonīms teica...

kaa var tikt pat pagrabaa unn kaa varsasmiidinaat princessi

Marleen Overmeire teica...

Sveiki visiem, esmu zaudējis naudu tik daudzām kompānijām, kuras ir uzdevušās par īstiem aizdevējiem, bet visas manas pūles ir bijušas veltīgas, esmu zaudējis vairāk nekā 35 000 eiro viltus aizdevējiem, kuri apgalvo, ka viņi nav. Līdz brīdim, kad mans draugs iepazīstināja mani ar īsto aizdevēju, ar kuru es sazinājos, un es veiksmīgi saņēmu aizdevumu no viņa tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu bez bailēm, sazināties ar viņiem pa e-pastu: lapofunding960@gmail.com
Whatsapp +447883183014